Birraire Golden Pints 2021

 

Malgrat el meu pessimisme entorn a la blogosfera cervesera, especialment en clau local, segueixo creient fermament en el paper que els blocs podem dur a terme com a peça fonamental per la divulgació i discussió de qualitat en un entorn obert a tots els públics.

Per tal de no instal·lar-me en la crítica i començar a predicar amb l'exemple, espero reprendre una mica l'activitat del bloc enguany, també com a part d'un retorn als bons hàbits que he perdut definitivament per culpa de la pandèmia i d'un excés de feina, la combinació de les quals m'han conduït a una espècie de vida monàstica terriblement monòtona.

Per començar, doncs, m'agradaria recuperar una iniciativa que té més d'una dècada, que es va iniciar a la blogosfera internacional: els premis Golden Pints, que atorga cada bitàcola a una sèrie de categories determinades per destacar aquelles cerveses, establiments o projectes que s'ho mereixen.

El meu 2021 ha sigut, novament, un any estrany. Però malgrat tot no m'ha impedit gaudir de la cervesa, com demostra el repàs de les següents categories -adaptades respecte de les originals- i els seus respectius guanyadors.


Millor cervesa

Or i Plata - La Petita Creu Alta

En el darrer instant de l'any, em vaig acostar amb un bon amic a La Microcerveseria de Sabadell: la bona companyia i aquesta Vienna van crear el context ideal perquè prengués la millor cervesa de tot l'any. Clareta però fidel a l'estil, perfectament neta, superlativament subtil i deliciosa de principi a fi. Tant que en vaig prendre un parell de pintes britàniques, i no en van caure més perquè havia d'agafar el cotxe a la nit.


Millor cervesa embotellada / enllaunada

La Pirata - Viakrucis

Segurament la cervesa que més vegades hagi begut. I no guanya per repetició, ni perquè la fàbrica estigui a prop de casa, ni per haver anat portant caixes de Viakrucis a diferents trobades; ni tampoc perquè senti el projecte de La Pirata com una cosa pròpia, sense que en formi part. Sinó per l'absoluta qualitat de la que va ser la seva primera recepta, que segueix al mercat una dècada més tard sent una de les millors IPAs que un es pot prendre per aquí. 


Millor cervesera

Basqueland Brewing

Cap sorpresa en aquest apartat. Els guipuscoans han completat un any increïble, guanyant el premi a la millor cervesera del Barcelona Beer Challenge i del Campeonato Nacional de Cervezas, enamorant amb cada una de les seves creacions a milers d'aficionats. Tot el que els he provat durant 2021 ha sigut excepcional.


Millor bar -que no sigui La Taverna dels Predicadors-

El Birrot

Si exceptuem el meu local preferit, que guanyaria a cada edició, aquest any m'agradaria destacar un altre dels grans referents de Catalunya. A 2021 vaig poder, finalment, escapar-me a Jafre i comprovar jo mateix tot allò que m'havien explicat sobre El Birrot: la selecció cervesera, el gran ambient -en un poble aparentment desert- i aquell pati magnífic, que a l'estiu és mitja vida. Un paradís.


Millor minorista

Labirratorium

Per comptar amb una selecció àmplia, sempre interessant i actualitzada; per tenir una botiga online que funciona sense problemes i que disposa de bona informació sobre els productes; per l'amabilitat i el coneixement del seu personal; per la bona selecció de degustació que tenen en barril; i també pel seu butlletí de novetats tan pulcre -malgrat que darrerament hagi perdut regularitat- que sempre inspecciono amb interès.


Millor experiència mixta

Fàbrica CTretze Pirineus

Tots tenim debilitats, i una de les meves es poder gaudir de la cultura amb una bona cervesa a la mà. Ben bé allò que vaig poder fer a La Pobla de Segur, assistint a un concert de rockabilly a càrrec d'Enma Fernández mentre bevia cervesa elaborada a les mateixes instal·lacions -a destacar la 'River', una IPA de 5,5%-. Encabat, vaig poder sopar en el mateix local el menjar deliciós que ofereix.


Millor esdeveniment

Barcelona Beer Festival 2021

Des de 2012 que no assistia al BBF amb el got a la mà. Aquesta passada edició, més enllà d'alguns suports puntuals, vaig poder viure el Festival en plenitud com a consumidor, contemplant la magnitud del que s'ha aconseguit construir durant nou edicions. Sí, segurament pequi de subjectivitat*, però tampoc vaig assistir a altres esdeveniments de gran format l'any passat, i tal com m'havien anticipat vaig gaudir-ne com un nen a Disneyland.


Millor llibre

Modern British Beer, de Matthew Curtis

He seguit la carrera d'en Matt des dels seus inicis en el bloc Total Ales, admirant la passió i determinació amb la que treballa; així que no vaig dubtar ni un moment a l'hora d'adquirir Modern British Beer. El fet que CAMRA apostés per publicar sota el seu segell editorial un llibre d'aquestes característiques li afegia, tanmateix, molt d'interès. I el resultat és una obra en la que l'autor repassa de manera magistral l'escena cervesera del Regne Unit, amb un to subjectiu i una frescor narrativa marca de la casa..


Millor comunicador local

Alberto Benavides

Novament, se'm pot acusar d'estar pecant de subjectivitat** però, des del meu punt de vista, la renovada aposta de divulgació de cultura cervesera que ha fet Bar&Beer és un avenç summament important per al sector. Com a director, l'Alberto ha liderat el canvi que suposa aquest volum 3 de la revista, aconseguint un format i uns continguts de rabiosa actualitat i interès. De lectura imprescindible.


Millor comunicador

Jessica Boak & Ray Bailey

Si la meva participació als Golden Pints té recurrència, potser hagi d'exceptuar també a Boak & Bailey, que ha sigut un dels meus grans referents des dels inicis. Quan tinc poc temps per llegir, com durant quasi tot 2021, és un dels pocs llocs als que em dirigeixo per consumir contingut cerveser. Per constància, qualitat i varietat de continguts, per la seva inigualable newsletter, i per la seva fe infrangible en els blocs cervesers.


Millor imatge de marca

Reptilian & Antonio Bravo

L'Antonio va aconseguir despertar la meva apreciació de la il·lustració fa prop de 9 anys, quan el vaig conèixer a partir dels seus primers treballs amb Zombier i Naparbier. Que les seves creacions fossin imatge de Reptilian era un mariage parfait que molts estàvem esperant, i que finalment s'ha consumat a 2021.


---

Salut i birra!


* Tot i que la meva participació en aquesta edició ha sigut mínima, sóc part de l'equip d'organització del Festival, i els meus serveis són remunerats.

** Sóc col·laborador recurrent de la revista, escrivint articles remunerats.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

En la que conec a en Randy